Onze Aanpak

Regelmatig krijgen wij de vraag: Wat doen jullie nu eigenlijk (anders)? Dat is veel en daarom leest u hieronder onze werkwijze en specifieke benadering.


"Goede naam in de markt en een prima aanpak."
Jacco Aartsen Tuijn, (destijds) Managing Director Western Europe bij Loadlock

Stapsgewijs

1. Kennismaking
Onze kennismakingen zijn altijd persoonlijk en vaak spreken wij meer meerdere personen binnen uw organisatie om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen vanuit verschillende perspectieven.

2. Inventarisatie
Het inventarisatiegesprek (vaak tussen personeelszaken, de manager, een consultant en/of recruiter van AV) gaat voor ons verder dan vragen naar uw bedrijfscultuur. Wij werken met een ‘factsheet’ en vragen ronduit over onderlinge samenwerking, targets, klantbehoeften, historie, USP’s et cetera. Daarnaast gaan we op zoek naar de (circa 10) belangrijkste competenties voor deze specifieke functie, en we kijken naar de afbreukrisico’s en het groeipad.

3. Wervingsstrategie
Een succesvolle werving vormt de basis van uw succes. Het benaderen van de juiste kandidaten vraagt meer dan alleen het plaatsen van een advertentie of een melding op uw website. Voor een effectieve wervingscampagne is de volgende informatie essentieel: Op welke tijdstippen begeeft uw doelgroep zich op internet? Welke zoektermen worden gebruikt? En welke vacaturetekst spreekt uw doelgroep het meest aan? Wij hebben de antwoorden op deze vragen en daar maken we gebruik van.

Daarnaast blijkt uit onderzoek dat ruim 80% van uw toekomstige nieuwe medewerkers niet actief op zoek is naar een andere baan. Wij hebben in de loop der jaren verschillende strategieën ontwikkeld om deze sluimerende doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken.

Voor ieder werving-en-selectietraject zetten wij de volgende drie strategieën in voor onze opdrachtgevers:

Jobmarketing en media search
Slimme jobmarketing en media search zorgen dat u vacature onder de aandacht komt bij de juiste doelgroep. Wij promoten de vacature onder andere via (Job) sites, social media, waaronder LinkedIn middels onze uitgekiende jobmarketing en media inzet.

Searchen
Zeer gericht benaderen van kandidaten uit de markt. Een voorbeeld hiervan is ons 7-stappenplan LinkedIn search voor het werven van geschikte kandidaten via LinkedIn.

Eigen netwerk en database 
Specifieke groep kandidaten benaderen uit ons kandidatenbestand (> 70.000) en hun netwerk. Kandidaten weten dat wij voornamelijk dedicated trajecten verzorgen voor opdrachtgevers en dit wordt gewaardeerd, vooral door latent werkzoekenden die hun kandidatuur niet ’te grabbel willen gooien’. Wij scoren een 8.3 op kandidaattevredenheid. Hierdoor hebben wij een hoge respons op mailings en helpen de kandidaten uit ons netwerk actief mee!

4. Selectie
Alle kandidaten die u via ons ontmoet, kennen wij persoonlijk. Naast een kritisch telefonisch interview op basis van de harde criteria onderzoeken wij in een persoonlijk diepte-interview het gedrag, de wensen, de mogelijkheden en de kwaliteiten van sollicitanten.

5. Selectie 2.0
Na een grondige voorselectie verzamelen wij nog meer bewijs. Dit doen wij met behulp van ons assessmentcenter, door referenten te controleren en door eventueel diploma’s, salarisstroken en bonussheets op te vragen. Dit alles vormt een volledig beeld van wie u in huis haalt en dat geeft vertrouwen. U weet waarop u kunt rekenen en waar de ontwikkelmogelijkheden liggen voor een succesvolle toekomst samen.

“AV Heeft volledig aan onze verwachtingen voldaan door binnen de afgesproken tijd het juiste aantal kandidaten te selecteren en volledig ondersteuning te verlenen."
Hans Koopman, General Manager bij Babyliss



6. Introductie en procedure bij u als opdrachtgever
Terwijl u de kandidaten ontmoet en met een gerust hart kunt kiezen naar wie uw persoonlijke voorkeur uitgaat, begeleiden wij het proces. We plannen de afspraken in, adviseren u bij twijfel, onderzoeken nog meer waar nodig (door middel van bijvoorbeeld rollenspelen en casussen) en geven u advies bij het komen tot een arbeidsovereenkomst.

7. Het resultaat
Als de klus is geklaard en de medewerker in zijn of haar nieuwe functie start, houden wij graag een vinger aan de pols. We evalueren op vaste momenten telefonisch en persoonlijk met kandidaat en leidinggevende hoe goed de fit daadwerkelijk is gebleken. Een extra service die wij zien als investering in een toekomstige samenwerking.

Natuurlijk vertellen wij u liever persoonlijk wat we voor u kunnen doen. We kunnen dan samen kijken naar de precieze behoefte en waarmee u het best geholpen bent. Wij staan voor kwaliteit en grondigheid, maar vooral voor doen wat nodig is en waarde toevoegen. Klik hier om vrijblijvend contact op te nemen met één van onze consultants.